Followers

Saturday, January 29, 2011

UPIN & IPIN lagi best

mendengar cerita pakcik saya dan keluarganya yang ke mall dekat negeri sembilan pada masa itu...
pakcik saya pun berjalan2 sampai ada salesman yang menahan dia sambil bercerita mengenai produk yang dia jual....pakcik saya pun tertarik nak beli...mamat salesman ni jual macam VCD ABC tapi bahan pembelajaran yang ini lagi baik la sebab dia membawa pendekatan cartoon dari luar negara...malas nak kata apa watak cartoon 2..tapi kalau sy bagi tau semua tahu la...pakcik saya berminat sebab ada anak umur 4 tahun dan VCD ini sangat bersesuaian bagi anak dia...makcik saya pun bersetuju dengan kata-kata si mamat salesman nie..biasa la salesman kerja dia pujuk orang kan....tapi tergerak pula pakcik saya ni terasa sedikit tak puas hati sebab kalau dia beli VCD ni nanti kalau anak dia dh masuk sekolah rendah macam umur 7 tahun mesti dia tak tengok VCD nie....bukan apa...cartoon yang digunakan dalam bahan pembelajaran nie rasanya di minati golongan kanak-kanak tadika aje....pakcik saya pun kata
'bang,kalau saya beli VCD nie..tahun depan anak saya mesti tak tengok lagi bang...cuba abang tukar watak cartoon nie dengan watak upin ipin ke....sebab upin ipin tu saya pun suka tengok..'
tahu tak salesman tu kata apa?

'yelah bang,saya pun suka tengok upin ipin.....'
dalam hati pakcik saya...'selamat duit aku rm300'heheheh.....

janganla pandang rendah terhadap cartoon buatan MALAYSIA...kepada cartoon yang tak berapa nak best tue bawak2 bersabar la.....

No comments:

Post a Comment